מידע

לפי גיל

מידע

לפי גיל

מידע

לפי גיל

מידע

לפי גיל

אבני דרך בהתפתחות: מגיל 5 שנים עד גיל 6 שנים

8 מאי 2024

אבני הדרך בהתפתחות

  • התפתחות שפה
    • תיאור תמונה תוך שימוש בפעלים ובזמנים נכונים.
    • מענה על שאלות התמצאות (שם מלא, גיל, כתובת), מראים עצמאות.
  • התפתחות מוטורית
    • קפיצה על רגל אחת.
    • הליכת עקב בצד אגודל (הליכה של רגל אחרי רגל, כשהעקב של הרגל הקדמית נוגע באצבעות הרגל האחורית).
    • ציור דמות של אדם.
    • העתקת צורות גיאומטריות כמו האות X או משולש, שולטים במיומנויות מוטוריות.
  • התפתחות חברתית
    • משחק עם חברים (קבוצת השווים) בהנאה ויודעים את משמעותם של חוקים.
  • 1
    דמיון, יצירה ומשחק

    יצירה בחומרים מגוונים מאפשרת לילדים ולילדות ללמוד על היכולות שלהם, לפתח מיומנויות מוטוריקה עדינה, להשתמש בדמיון שלהם – ולדבר על זה. כדאי לעודד אותם לעשות יצירות מגוונות תוך שימוש בצבעים, ציור, גזירה, משחק בבצק, העתקת צורות ועוד. זו גם הזדמנות טובה ללמוד מספרים: "יש לנו כאן ארבעה כדורי בצק, שנספור יחד? אחד, שניים, שלושה, ארבעה". זה גם הזמן לעודד העתקה וכתיבה של אותיות וכתיבה של השם שלהם.

    בשלב זה, כדאי לעודד ילדים וילדות לשחק עם בני גילם במשחקים כמו מחבואים, תופסת וכדור. יכול להיות שבהתחלה הם יצטרכו עזרה והשתתפות שלך במשחק. כדאי גם להשאיר זמן למשחק חופשי ומגוון בבית ובחצר, משחקי חשיבה, משחקי דמיון ועוד. אפשר גם ליצור יחד פינת תחפושות.

  • 2
    בואו נדבר על זה

    מיומנויות שיחה חשובות לתקשורת בין אישית ולפיתוח אוצר המילים. הן יוצרות אצל הילדים והילדות חוויה שמבינים אותם, והן בונות את הביטחון העצמי ואת המיומנות לספר ולשתף איך הם מרגישים ומה הם חווים. כדאי לעודד את הילד או הילדה שלך לשיחה תוך כדי טיול, השתתפות בעבודות הבית, פעילות בחוץ ועוד. אפשר לכוון אותם לספר על החוויות שלהם מהיום שעבר, ולשלב בשיחה שאלות, שיח על רגשות, למידה של מילים ומושגים חדשים ועוד.

  • 3
    ראשית קריאה

    גם בשלב הזה מומלץ להמשיך בקריאה משותפת. כדאי לשלב זמן קריאה כחלק משגרת היום, למשל לפני השינה. חשוב למצוא זמן שקט, גם אם הוא קצר, ליצור מגע נעים ולקרוא או להקריא יחד סיפור. זמן הסיפור הוא הזדמנות לשיחה ביניכם על הרגשות שהסיפור מעלה ועל החוויות והרגשות שחוות הדמויות. אפשר להתחיל לעבור על אותיות ומילים ולזהות אותן, ולהתאים איור למילה.

  • 4
    שני חברים יצאו לדרך

    בשלב זה, לילדים ולילדות יש בדרך כלל חבר או חברה קרובים וזה מצוין. חשוב לעודד קשרים חברתיים, שכן חברויות יוצרות תחושת שייכות ומסייעות ברכישת מיומנויות חשובות: לחלוק, לשתף פעולה, לפעול בתורים, לפתור בעיות ועוד. יש ילדים שישמחו להיפגש עם חברים וחברות בשעות אחר הצהריים, ובהתחלה יכול להיות שיהיה צורך בעזרה שלך בארגון המפגש.

לשמור על הבטיחות

לשמור על הבטיחות


מידע לפי גיל

מידע

לפי גיל

מידע

לפי גיל